Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 12. september 2014

Low carb burger bolle

Burger behøves ikke at være med den traditionelle burgerbolle, der er høj på kalorier og kulhydrater. Derfor bager jeg ofte mine broccoli boller og anvender dem som burgerboller. Jeg bager blot top og bund hver for sig, da broccoli bollerne er svære at bage høje.

De er super nemme at lave, ingen hævetid, lav på kalorier, lav på kulhydrat, høj på protein og så med gode fibre.
Det er ligeledes en dejlig nem måde at få lidt ekstra grøntsager på. Og de smager ikke af broccoli for dem der ikke er specielt vilde med broccoli.

Broccoli burger boller
  • 200 gr broccoli
  • 2 gulerødder
  • 2 hele æg
  • 2 æggehvider
  • 200 gr hytteost
  • 2 ss chia frø (kan droppes)
  • 2 ss hørfrø
  • 2 ss HUSK
  • Salt
Broccoli, gulerødder og æg blendes. Herefter tilsættes resten, og runde klatter af over og under boller bages i ovnen ved 200 gr i ca 20-25 min. Drys evt med græskarkerner og groft salt på bollerne inden de bages.




5 kommentarer:

  1. Hvor mange boller fik du ud af dejen?

    SvarSlet
  2. Godt spg, ville tro jeg fik ca 12 stk. Men det kommer an på hvor store du vil have dem. 😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er selvfølgelig rigtigt :) Var det 12 sådan burgerboller du fik på størrelse med dem på billedet?
      Mange tak for din blog! Super god inspiration :D

      Slet
  3. Hej Sofie.
    Ja det var det eller det vil sige at jeg er begyndt at bage dem i halve boller, så det vil sige ca 6 hele boller (12 halve)

    SvarSlet
  4. Når jeg laver dem halve så laver jeg dem lidt større i diameter så der er plads til en gid stor bøf :-)
    Og tak for kommentaren, dejligt du kan lide bloggen :-)
    Godt nytår

    SvarSlet