Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 9. august 2014

Små sunde snacks - non bake

Her er to super gode sunde snaks, som smager som om det var usundt. De er begge super nemme at lave og er non-bake. Jeg har seriøst svært ved at holde mig tilbage på disse to. Men så er det jo fedt, at kunne spise dem uden dårlig samvittighed.

Saftige karamel/fudge kugler

  • 25 gr cashew (andre nødder kan evt anvendes)
  • 4 dadler
  • 15 gr protein pulver (jeg anvente kanel smag, men vanilje eller lign kan nemt anvendes)
  • Lidt salt
Lig cashew og dadler i blød i vand i ca 1/2 time. Hæld vandet fra derefter. Det hele blendes til en klistret ensartet masse. Tilpas evt pulver så massen er til at arbejde med. Anden tørvare kan også anvendes.

Massen rulles til små karamel kugler og sættes i fryseren i gerne en time, for at få karamellerne lidt hårdere. Jeg fik 9 stk ialt. Opbevars i fryser, hvis der er flere tilbage :-) de kan nemt gemmes i fryseren til en anden dag.

Sunde Petit Four 
Disse er super at have liggende i fryseren til gæster eller bare til lidt aften snack. De ser måske lidt svære ud at lave, men det er de bestemt ikke.
Jeg bruger denne opskrift til at lave petit Four : Sunde petit Four 

 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Hvor mange kcal ca vil du tro der er i hver kugle? 👍🏻

    SvarSlet
  2. Jeg ved det faktisk ikke.. Har ikke lige regnet på disse desværre :-)

    SvarSlet